کد خبر : 2561
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

آلودگی بصری در تبلیغات محیطی شهر موج می زند/دهن کجی شهرداری تبریز به مصوبه شورای شهر

آلودگی بصری در تبلیغات محیطی شهر موج می زند/دهن کجی شهرداری تبریز به مصوبه شورای شهر

به گزارش تبریزسیاست، تبلیغات علی الخصوص از نوع محیطی آن تخصص خاص خود را می خواهد؛و الفبای کلاس اولی آن همین عدم به وجود آوردن مشکلات بصری و دیداری است. بی شک هنوز متولیان تبلیغات محیطی در شهر تبریز مفهوم درستی از تبلیغات ندارند. تبلیغات درست را می توان به اثربخش بودن تبلیغات معنی کرد


به گزارش تبریزسیاست، تبلیغات علی الخصوص از نوع محیطی آن تخصص خاص خود را می خواهد؛و الفبای کلاس اولی آن همین عدم به وجود آوردن مشکلات بصری و دیداری است. بی شک هنوز متولیان تبلیغات محیطی در شهر تبریز مفهوم درستی از تبلیغات ندارند. تبلیغات درست را می توان به اثربخش بودن تبلیغات معنی کرد و حتی گستردگی بیشتر بعنوان آلودگی دیداری شناسایی می شود.

روابط عمومی شهرداری تبریز بعنوان متولی تابلوهای شهری و تبلیغات محیطی در سالهای اخیر با چالش بسیاری مواجه شده است. مشکلات عدیده ای که نشان از کمبود یا کم تجربگی نیروی متخصص در حوزه علوم ارتباطات دارد.

این مجموعه عریض و طویل را می شود بخاطر عدم رعایت نکردن ابتدایی ترین اصول تبلیغات به بوته نقد کشید البته علاوه بر محتوای پیام ها که در مجال دیگری باید به آن پرداخت که نمونه ای از بدسلیقگی آن در روز ملی شعر و ادب فارسی رونمایی شد و باعث اعتراضات زیادی اهالی فرهنگ و هنر آن هم در سطح ملی را بوجود آورد.

 

دهن کجی در مقوله تبلیغات بیشتر اوقات به ضد تبلیغ تبدیل می شود.این که پیامی را با قالب و فرم بدی ارایه دهیم و یا مکان و زمان مناسبی را برای ارایه پیام در نظر نگیرید موجب آزار مخاطبان خواهد شد و تاثیر منفی هم خواهد داشت.

روابط عمومی شهرداری تبریز متاسفانه در سالهای اخیر با این موضوع مواجه بوده است این اداره با وجود این که می توانست بر سر و وضع جایگاه های تبلیغاتی در سطح شهر برسد و از وضعیت بد آنها بکاهد خود با داربست زدن و ایجاد جایگاه های بدمنظره پیشتاز در ایجاد آلودگی های دیداری شده است و گاهی دیده می شود با وجود پیشرفت هایی که در عرصه تبلیغات محیطی در دیگر کلانشهرها اتفاق افتاده این مجموعه  با این حجم ایجاد آلودگی بصری کماکان به شیوه تبلیغات چندین دهه گذشته پافشاری می کند.

 

این اداره از طرف دیگر با وجود تصویب قانونی ممنوعیت زدن داربست در ۱۲ آذرماه سال ۹۶ تبلیغات محیطی خود را با این روش غیر قانونی بنا می کند. متاسفانه شورای پنجم شهر تبریز در این مورد بر مصوبه قانونی خود تا این لحظه اشرافیت کاملی نداشته است که خود شهرداری تبریز یکی از متخلفان و متمردان از این قانون بشمار می آید.

تخلفی که از طرف روابط عمومی شهرداری تبریز در این موضوع اتفاق می افتد دهن کجی به شهروندانی است که نمایندگان آنها برای سروسامان دادن وضعیت شهر مصوب کرده اند و روابط عمومی شهرداری تبریز از همان جنس اداراتی است که باید بازوی نظارتی شورای شهر باشد ولی آشکارا در این مورد خود متخلف و متمرد از این قانون است!

 

وضعیت تا جایی تاسف بار است که بعنوان نمونه در فضاسازی محرم و صفر از کمترین ظرفیتهای موجود استفاده شده است و در کلانشهر تبریز شاهد نبوغ فوق العاده اینچنینی هستیم که اندازه بنز با اندازه تابلویی که قرار بر اکران آن دارد متفاوت است اینها مشت نمونه خرواری است و نمونه های فراوان دیگر از بی رمقی و نا آشنایی عده ای با مقوله تبلیغ شهری است که فضای رقت انگیز و خموده ای را به کالبد شهر بخشیده اند.

 

عدم رسیدگی به ظرفیتهای موجود تبلیغات محیطی و نبود خلاقیت اکنون شهرداری تبریز را با چالشی مواجه کرده است که هر چقدر در ایاد و مناسبتها می کوشد آب بیشتری بر هاوان می کوبد و بجای  تبلیغات موثری و خلاقانه روزانه شاهد چنین مناظری هستیم که اصلا در شان فرهنگی تبریز نمی گنجد.

بزرگان و نام آوران این شهر با این شیوه تبلیغ زه وار در رفته تا به کی باید بازیچه عده ای باشند که تبلیغات شهری را به شیوه داربست بنری ادامه می دهند و خود ماشین تولید اینگونه قانون شکنی شده اند؟! این شیوه تبلیغ به روش عهد بوق  و بر خلاف رویه قانونی تا به کی ادامه خواهد داشت؟

 

انتهای پیام/۶۰۰۰۲




Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.