تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

نقص بزرگی که در تراکتور وجود دارد؛چرخه رسانه ای معیوب و پرحاشیه

شاهین محمودی

نقص بزرگی که در تراکتور وجود دارد؛چرخه رسانه ای معیوب و پرحاشیه

نقص بزرگی که در تراکتور وجود دارد؛چرخه رسانه ای معیوب و پرحاشیه
یکی از چارچوب‌هایی که بدون شک تاثیر زیادی در رشد و پیشرفت تیم‌ها و ایجاد انگیزه بیشتر برای رسیدن به موفقیت بهتر در بین بازیکنان و ایجاد آرامش پیرامون تیم دارد ارتباط رسانه‌ای باشگاه‌ها با علاقه‌مندان، هواداران و رسانه ها است. مسئله ای که در سال های اخیر به حلقه مفقوده در باشگاه تراکتور تبدیل شده است

یکی از چارچوب‌هایی که بدون شک تاثیر زیادی در رشد و پیشرفت تیم‌ها و ایجاد انگیزه بیشتر برای رسیدن به موفقیت بهتر در بین بازیکنان و ایجاد آرامش پیرامون تیم دارد ارتباط رسانه‌ای باشگاه‌ها با علاقه‌مندان، هواداران و رسانه ها است. مسئله ای که در سال های اخیر به حلقه مفقوده در باشگاه تراکتور تبدیل شده است.
باشگاه تراکتور به عنوان پرطرفدارترین تیم‌ آسیا در حوزه اطلاع رسانی و تبیین سیاست های رسانه ای با نقایصی مواجه است که بر حاشیه های این باشگاه افزوده و اوضاع آشفته ای را برای تیم ایجاد کرده است.
خبرنگار نه چندان مطرح و تصویربردار و مدیر رسانه سابق باشگاه ماشین سازی که با خریداری امتیاز باشگاه تراکتور توسط محمدرضا زنوزی توانست از ماشین سازی به تراکتور کوچ کند با ایجاد رابطه با افراد غیر رسمی اما بانفوذ در باشگاه تراکتور که شائبه آن در بین فوتبال دوستان و اهالی رسانه پیچیده، موفق شد سرانجام پشت میز بزرگ مدیریت رسانه باشگاه تراکتور بنشیند.
دوران افول ارتباط باشگاه تراکتور با هواداران و رسانه ها این روزها به اندازه ای عیان است که حتی صدای کارکنان باشگاه و اندک رسانه های هم نوا با باشگاه را هم درآورده است.
با نگاه اجمالی به مدیران رسانه تیم های لیگ برتر در سال های اخیر نمایان می شود که مدیران رسانه ها یکی از بازوان اصلی تیم ها و قدرت و نقشی همسان با مدیرعامل در پیشرفت باشگاه داشته اند. حضور در برنامه های پربیننده و شاخص صداوسیما و رسانه ها و پاسخگویی و واکنش به موضوعات مختلف و دفاع از حقوق باشگاه از بدیهی ترین نقش هایی است که آن ها ایفا می کنند و ارتباط و تعامل با خبرگزاری ها و رسانه های رسمی و همسو کردن پیج ها و کانال های هواداری با سیاست های باشگاه و احترام به هوادار مولفه شاخص در عملکرد آنهاست.
موضوعی که پرهوادارترین تیم فوتبال آسیا، تراکتور نه تنها از آن بی بهره بوده بلکه عملکرد رسانه ای تراکتور کارکرد معکوس داشته است. فقدان تدوین برنامه و سیاستی مشخص برای رسانه باشگاه، نبود تعامل با هواداران، خبرنگاران و رسانه های رسمی و رسانه های هواداری، ضعف در اطلاع رسانی و نگارش های غیر اصولی اخبار و خطاهای نگارشی پرتکرار، پوشش تصویری آماتور و در اختیار نگذاشتن عکس های باکیفیت برای استفاده رسانه ها، زوال توانایی برای افزایش مخاطبان سایت رسمی و صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی باشگاه، عدم پوشش اخبار تیم های پایه باشگاه، نبود برنامه ای مشخص برای گفتگو با بازیکنان،مربیان و سایر عوامل باشگاه و نبود قدرت و توانایی در فراهم کردن زمینه حضور اصحاب رسانه در تمرینات، عدم خلاقیت در کارهای گرافیکی و صدها ضعف دیگر و در حالت کلی نبود مهارت و تخصص در رسانه باشگاه منشاء مشکلات و حاشیه برای این باشگاه شده است و هر روز بر معترضان تیم افزوده و این عملکرد تا جایی پسرفت داشته که محمدرضا زنوزی مالک باشگاه متمول تراکتور را از نقش آتا در بین هواداران به آماج انتقادها و در برخی مواقع دشنام ها قرار داده است. انتخاب مدیر روابط عمومی و رسانه و به کارگیری افراد آشنا و تحصیلکرده رشته مدیریت رسانه و در ادامه تعامل با هواداران، صداوسیما، رسانه های رسمی و هواداری و به دنبال آن ایجاد انگیزه در بین بازیکنان و برنامه ریزی برای گفتگوی بازیکنان و مربیان با رسانه ها و ایجاد رابطه با هواداران می تواند در نهایت منجر به پیشرفت تیمی و کسب نتایج بهتر برای تراکتور شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.